เมื่อเราออกจากบ้านเดินทางไปในสถานที่ต่างๆ เรามักจะสังเกตได้ว่ามีสื่อโฆษณานอกบ้านหลากหลายรูปแบบเช่นป้ายที่ติดไว้ตามริมถนน ทั้งสิ่อบนสิ่งก่อสร้าง สติ๊กเกอร์แร็ฟบนรถไฟฟ้า หลังรถเมล์ บนอาคารและสื่อตามห้างสรรพสินค้าเป็นต้น สื่อโฆษณาเหล่านี้ไม่ได้มีลักษณะเหมือนเดิมในทุกๆแบบ จะมีการปรับเปลี่ยนรูปแบบ สีสัน ข้อความต่างๆ ไปตามยุคตามสมัย แต่ยังคงความมีเสน่ห์และใจความรู้สึกที่แตกต่างไปจากโฆษณาที่อยู่บน online

มีหลายๆคนที่คิดว่าสื่อเหล่านี้นั้นไม่ได้ช่วยให้ผู้คนมาสนใจ ซื้อของมากขึ้น แต่จริงๆแล้วสื่อโฆษณานอกบ้านนั้นมีความสำคัญอย่างยิ่งในการทำกลยุทธ์ด้วยการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ Integrated Marketing Communication (IMC) ซึ่งคือการสร้างกลยุทธ์ทางการตลาดที่ต้องใช้การสื่อสารหลายรูปแบบเพื่อที่จะเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายอย่างต่อเนื่อง ในการสร้างทั้ง Reach (จำนวนคนที่เห็นโฆษณา) Impression (จำนวนครั้งที่คนเห็นโฆษณา) และ การเพิ่ม Retention (ระยะความจำ) ให้ลูกค้าจำสินค้าและแบรนด์ของลูกค้าได้ดียิ่งขึ้น

ในหลายๆที่เราก็สามารถสร้างสรรค์สื่อโฆษณาที่ดึงดูดสายตาที่มีความงามและเหมาะสมกับสถานที่ได้ง่ายๆ ด้วยดีไซน์และวัสดุที่เลือกใช้ ถ้าชิ้นงานที่ออกมานั้นได้มีองประกอบที่เหมาะสม ด้วยการใช้ความครีเอทีฟสื่อโฆษณานอกบ้านที่ดูธรรมดาชิ้นนั้นก็ถือได้ว่าเป็นงานศิลปะชนิดหนึ่งที่สามารถดึงดูดสายตาของผู้คนที่ผ่านสัญจรไปมาได้อย่างเต็มประสิทธิภาพ

When we venture to the world outside of our homes, we often find ourselves noticing many types of media advertisements. It can be on the pavements, on structures, wrapped on the sky train, on buses, on buildings and in the supermarkets. Not all of them are the same and they do not share the same characteristics throughout history. There are changes in styles, colour themes and messages but they still have the same attractiveness that feels different to online media.

Many people think that these outdoor media are not relevant in encouraging people to buy more but in reality, advertising media are essential in creating Marketing tactics in Integrated Marketing Communication (IMC), where a form of communication tactic that needs various type of media to ensure that the message reaches the target continuously. To create Reach (number of people viewed), Impression (frequency of people viewing) and increasing Retention (duration of the memory) for the consumers to remember and recognise the brand easier.

In many instances, we can create many media advertisements that are attractive, aesthetically pleasing and fit with the medium it is on, by choosing designs and materials that fits the type of products. With creativity, the normal advertisement can be seen as a piece of art that will attract people’s attention effectively as they commute.

สนใจ สอบถาม | สั่งซื้อ ยินดีให้บริการค่ะ ^^
Tel: 094-913-0884 , 064-681-9528 ,02-150-1282-7 ต่อ 226
Line : @saberbeam
E-Mail : sales@saberbeamgroup.com
Website : www.saberbeam.co.th

#ป้ายโฆษณา #สติกเกอร์ติดรถโฆษณา #แบนเนอร์ #ป้ายไวนิล #บิลบอร์ด #ป้ายหน้าร้าน #ไตรวิชั่น #ธงราว #ธงญี่ปุ่น #ธงโฆษณา #ธงชายหาด #ธงปีกนก #โปสเตอร์ #ป้ายPPBoard #กันสาด #SunShed #ชั้นวางสินค้า #Endgon #POP #POSM #Display #Hanging #FloorStand #Counter #ShelfTalker #PosDisplay #Trophy #อร์าช #Arch #สแตนดี้ #Standy #Standee #Xstand #ป้ายโรลอัพ #RollUp #WallSticker #กล่องไฟ #ตู้ไฟ #Lightbox #ป้ายล้อมกอง #Dump #Backdrop #UVFlatbed #InkjetPrinting #Silkscreen #Design #Installation